Opnieuw klachten over taxibedrijf Salders
Het Almeers Platform Particuliere Initiatieven (APPI) is nog steeds niet tevreden over het zorg- en gehandicaptenvervoer van taxibedrijf Salders. Dat blijkt uit een brief van het platform aan de gemeenteraad.
Vorig jaar kaartte het APPI de problemen ook al aan bij de raad. Volgens het platform heeft dit nog niet geleid tot verbetering van de kwaliteit van het zogenoemde WMO-vervoer in Almere. Zo zouden cliënten veel te laat gebracht en gehaald worden, verloopt de communicatie tussen de vervoerder en cliënten stroef en zou er sprake zijn van ongewenst gedrag van sommige chauffeurs.
Louis van der Lichte van het APPI laat Omroep Flevoland desgevraagd weten de klachten niet verder te willen toelichten. Hij wil eerst afwachten of de politieke partijen in de gemeenteraad deze klachten op de politieke agenda zetten.
Vorig jaar stelden de fracties van ChristenUnie en de PvdA vragen aan het college van B en W na meerdere klachten over het taxibedrijf Salders. Ook toen ging het onder meer over het niet op tijd halen en brengen van cliënten. Het college van burgemeester en wethouders liet toen weten tevreden te zijn over de diensten van Salders. Het aantal klachten zou ruimschoots binnen de norm zijn geweest.