Keolis Nederland geeft het startschot voor voorjaarsfeest in nieuwe campagne
Mensen die er een dagje op uitgaan kiezen bij mooi weer vaker voor de bus. Om hen extra te stimuleren om met het openbaar vervoer te reizen, lanceert Keolis Nederland de campagne ‘Vier het voorjaar’. Deze is ontwikkeld in samenwerking met Crowdmedia.
‘Vier het voorjaar’
De sporadische reiziger kiest steeds vaker voor de bus als het mooier weer is, maar ook als er een goede aanbieding is. Dat blijkt onder andere uit het Customer Journey onderzoek en het X-reiziger onderzoek van Keolis. In de ‘Vier het voorjaar’-campagne is gekozen voor campagnematige content, die aansluit bij de doelgroep van Keolis. Met de inzet van een online video waarvan je spontaan lentekriebels krijgt, start de campagne in de regio’s Twente, Almere, Veluwe en Utrecht. Per regio geldt er een actie-aanbod van 2 vervoerstickets halen en 1 betalen. De doelgroep wordt gedurende de campagne verhalend meegenomen in het ultieme lentegevoel en uitgedaagd het voorjaar te vieren.
‘We willen mensen die op een zonnige lentedag op pad gaan stimuleren om met de bus of trein te gaan.’ – Jeroen Suurmond (Commercieel directeur Keolis Nederland)
Wil je met mij eropuit?
Keolis is met deze campagne zowel online als offline aanwezig. Naast online media worden ook Boomerang kaarten en promoteams ingezet. Op verschillende locaties delen promotieteams ‘Vier het voorjaar’-kaarten uit om het lentegevoel nog meer te versterken. Mensen kunnen de kaart versturen naar hun lievelingspersoon om er samen op uit te gaan.
Verder kijken dan alleen de bus- of treinreis
“Iedereen houdt van het voorjaar. De lente is hét moment waarbij iedereen het liefst zoveel mogelijk naar buiten gaat. Keolis speelt hierop in en prikkelt de sporadische bus- of treinreiziger om erop uit te gaan. Niet alleen met een sprankelende feelgood video, maar ook met tips van uitjes, musea, festivals of andere bestemmingen in de regio die aansluiten bij de doelgroep. Op deze manier dragen wij bij aan een goed gevoel en leuk dagje weg voor de doelgroep”, laat Commercieel directeur Keolis Nederland Jeroen Suurmond weten.