Prijs voor ondernemers met beste corona-proof idee
Drie ondernemers hebben op het Ondernemersplein Almere een prijs gewonnen voor het beste corona-proof idee. Het gaat om de ideeën Ally Amfitheater bij kasteel Almere, Pop-up Horeca in het Groen en het Anderhalf meter Foodtruck Park.
Van de tien ondernemers die de eindronde haalden met hun idee deden er drie mee aan een pitch, die werd georganiseerd door de gemeente Almere. Die wil met deze wedstrijd ondernemers stimuleren om de anderhalf meter economie vorm te geven.
Rianne Veenstra won de prijs met haar 'Pop-up Horeca in het Groen'. Ze wil met het initiatief horeca stimuleren op verschillende plekken in en buiten het centrum van Almere. "Tijdens een fietstocht een bakje thee kopen op een groenpleintje, een broodje bestellen bij een standje in het park of dineren bij de boer."
Het 'Foodtruck Park' van winnares Annemieke van den Brink is een plek waar gegeten kan worden. "De tafels staan op 1,5 meter van elkaar, er is een gemarkeerde looproute, en bestellen bij een van de foodtrucks doe je met de app."
Stefano Hennevelt van mediaplatform AllyLife, wil met zijn winnende initiatief de omgeving rond het kasteel Almere opknappen. "Het is een jungle maar wij willen het met ons amfitheater hergebruiken", zegt Henneveld. De prijs die hij en andere winnaars krijgen is een bedrag van 366 euro. Hennevelt: "Een kleine erkenning voor wat we hebben gepresenteerd." Belangrijker vindt hij de toegang die de winnaars krijgen tot het netwerk van de juryleden, onder wie oud-burgemeester Annemarie Jorritsma en rapper Ali B.