Sportscholen niet meer een optie? Hier wat oefeningen die je thuis kunt doen

Geschreven door Redactie

Het is helaas weer zover, voor velen zullen de sportscholen niet meer een optie zijn. Dit kan heel vervelend zijn sinds veel mensen weer zijn begonnen met het oppakken van alles. Maar dit kan je niet tegenhouden, thuis zijn er tallen oefeningen die je met lichaamsgewicht kan doen om toch fit te blijven. Als je thuis al toevallig dumbells of iets hebt liggen kan je die altijd gebruiken tijdens de gegeven oefeningen in dit artikel.

Bovenlichaam

Er zijn genoeg oefeningen die je kan doen om een mooi fysiek te behouden of om lekker te bewegen, voor het bovenlichaam heb je verschillende groepen die je kunt trainen. Je armen, buik, borst, rug en schouders. Hier wat oefeningen die je kunt doen om deze groepen aan te pakken

Armen: 

  • Pushups
  • Diamond pushups
  • Tricep dips met als voorbeeld een stoel of je bed rand
  • Bicep curls met als voorbeeld een liter fles in je hand
  • Hammer curls
  • Chin ups

Buik

  • Crunches
  • Side plank
  • Plank
  • Toe touches
  • Russian twist
  • Bicycle twist

Borst

  • Pushups
  • Wide pushups
  • Incline pushups als voorbeeld dat je een doos gebruikt
  • Decline pushups
  • Diamond pushups

Rug

  • Pull ups
  • Superman
  • Chin ups
  • Pulse up

Schouders

  • Front raises als voorbeeld met een liter fles in je hand
  • Side raises
  • Single arm raises
  • Shoulder press


Benen

Met de benen heb je de quads, hamstring en je kuiten. Er zijn wat gelimiteerde oefeningen voor je benen maar met wat creativiteit kan je ze altijd goed aanpakken. Hier een aantal oefeningen voor je benen.

  • Squats
  • Wall sits
  • Lunges
  • Calf raises
  • Romanian deadlift als voorbeeld met een zware tas op je rug