Tips voor Dry January!

Of je nu een dry januari hebt gepland of gewoon op het idee komt dat een maand zonder drank misschien een goed idee is, het idee om alcohol op te geven voor nieuwjaar slaat over de hele wereld aan.

Drinken gaat al je beste gezondheidsinspanningen tegen: het vertraagt ​​het immuunsysteem, berooft je botten van calcium en leidt tot gewichtstoename (een recent onderzoek toont aan dat dronken munchies echt zijn, omdat je geest over alcohol je lichaam laat denken dat het in de hongerdoodmodus is.

In dit artikel lees je een paar tips om zo goed mogelijk door Dry January heen te gaan.

Tip 1. Maak een plan en stel mijlpalen in. Check die kalender elke week

Je bent misschien van plan geweest om een ​​hele maand niet te drinken, maar het is niet altijd gemakkelijk om je eraan te houden. Maak een plan met een lijst met doelen. het kan handig zijn om het ergens op te schrijven als een visuele herinnering aan je intenties. Neem niet meteen de grote sprong, begin met het stellen van kleine mijlpalen die realistisch voor je zijn. Volgens recent onderzoek heb je ook meer kans om kleinere doelen te volgen in de vroege stadia van deze resolutie. Dus of je nu het aantal drankjes per week vermindert of langzaam afziet van het kopen van je favoriete drank, probeer het in kleine stappen te doen om je relatie met alcohol te veranderen.

Tip 2. Ontwikkel nieuwe coping-mechanismen. Iemand thee?

Velen gebruiken alcohol om met hun stress om te gaan of om gevoelens van kalmte te kweken. Drinken leidt volgens het Rijksinstituut voor Alcoholmisbruik en Alcoholisme echter alleen tot positieve gevoelens en ontspanning op de korte termijn, niet op de lange termijn. Daarom is het het beste om het onderliggende probleem van stress aan te pakken en gezonde manieren te vinden om ermee om te gaan in plaats van met alcohol om te gaan, beveelt Dr. Joseph DeSanto, MD, een verslavingsspecialist voor BioCorRx, aan. "Meditatie is om te beginnen een gemakkelijk beschikbare en krachtige techniek", zegt hij. Meditatie maakt deel uit van mindfulness-activiteiten, waarvan is bewezen dat ze angst en stress verminderen, volgens onderzoek. Door een copingmechanisme te vinden, zoals diep ademhalen of een dagboek bijhouden, kunt u uw stress beter beheersen voor zowel het welzijn op de lange als op de korte termijn.

Tip 3. Vermijd je gebruikelijke drinktriggers

Voor veel mensen zijn er waarschijnlijk bepaalde omgevingen die ze associëren met alcohol. Het kan een pregaming zijn met een borrel bij een sportevenement of een wekelijks happy hour met vrienden. Hoe het ook zij, het is het beste om deze triggerende omgevingen te begrijpen en te begrijpen hoe u ze kunt vermijden, zegt dr. Stacy Cohen, MD, een dubbelboard-gecertificeerde algemene en verslavingspsychiater die werkzaam is op The Moment in Los Angeles, Californië. "Je kunt het beste mensen, plaatsen en dingen vermijden die je aan drinken kunnen herinneren. Als je moeite hebt om een ​​maand lang zonder drank te gaan, laat je geliefden dan misschien de alcohol van tevoren wegzetten en probeer niet om je heen te drinken. Je kunt ook deelnemen aan een evenement met iemand anders die ermee instemt niet te drinken, zodat je je niet alleen voelt”, zegt ze.


Onze Ambassadeurs