Zo heb je altijd een opgeruimd bureau

Je werkt het beste aan een opgeruimd bureau.

Toch wordt het altijd weer een grote bende. Met deze tips blijft je bureau een nette plek.

Zeg vaarwel tegen papieren

Waarschijnlijk bestaat de meeste rommel op je bureau uit papieren en boeken. Hier heb je er veel van en het ziet er ook nog eens rommelig uit. Verzamel dus alle brieven, kaarten, post-its, visitekaartjes en ander papierwerk en gooi of leg wat je niet meer nodig hebt weg. Alleen de belangrijkste werk gerelateerde papieren horen op je bureau. Zo kan je ook sneller je belangrijke papieren vinden.

Heb je het echt nodig?

Ga bij alle spullen op je werkplek na of je het wel echt nodig hebt en of je er blij van wordt. Zo niet, dan hoort het niet op je bureau. Berg dus al die gekleurde pennen die je toch nooit gebruikt op en zet je mok weer in de keuken. Zo houd je meer ruimte over voor spullen die je wel nodig zult hebben.

Clusteren

Verdeel de overige items op in groepen en bewaar deze bij elkaar. Je kun ze vervolgens het best in afgesloten bakjes bewaren. Om het overzicht te bewaren kun je deze ook nog labelen, zodat je nooit lang hoeft te zoeken naar dat wat je nodig hebt.

Snoeren wegwerken

Ook snoeren zorgen voor een rommelige look. Daarom is het wel zo fijn om deze zo veel mogelijk weg te werken. Bijvoorbeeld met kabelbinders. Daarnaast kun je ook de modem en stekkerdoos netjes wegwerken met behulp van speciale kabelboxen.