CBR helpt jongeren op weg
Met Rijbewijstips en de Rijschoolzoeker worden jongeren op weg geholpen met het halen van hun autorijbewijs.
De helft van de examenkandidaten heeft minstens twee pogingen nodig om te slagen voor het praktijkexamen. Goed voorbereid op het examen komen is dus extra belangrijk en daarom helpt het CBR jongeren op weg met Rijbewijstips en geeft met de Rijschoolzoeker hulp bij het vinden van een goede rijschool.
Over de struggles campagne
Tijdens de meest recente social mediacampagne, die tot eind mei liep, zijn de tips en de Rijschoolzoeker gericht onder de aandacht gebracht bij jongeren. Dit gebeurde onder meer op Instagram en YouTube. Tijdens de campagne speelden het CBR in op de ‘struggles’ die jongeren meemaken bij het halen van hun rijbewijs.
Met de campagne heeft het CBR op social media maar liefst 1,1 miljoen jongeren bereikt. En heeft voor zo’n 60.000 extra bezoeken voor de Rijschoolzoeker gezorgd. Bijna 40% van de bezoekers die feedback heeft gegeven zegt dat de resultaten uit de Rijschoolzoeker invloed hebben gehad op hun keuze. De campagne krijgt in de tweede helft van dit jaar een vervolg.
Marktonderzoek
Het CBR heeft in 2018 laten onderzoeken hoe jongeren op zoek gaan naar een rijschool en welk effect de social mediacampagnes hebben. Dit onderzoek is nu herhaald. Daaruit blijkt dat meer jongeren de website gebruiken om informatie te krijgen, namelijk 33% in plaats van 7% in 2018. De meesten vinden de informatie nuttig, duidelijk en gemakkelijk vindbaar. Vergeleken met 2018 vinden ze het slagingspercentage en de prijs per rijles het meest belangrijk bij het kiezen van een rijschool.