Home fitness workout voor beginners

Geschreven door Redactie

Thuis sporten was nog nooit zo makkelijk!

Wel sporten maar geen duur sportabonnement betalen? Dat kan! Deze oefeningen zijn makkelijk thuis te doen en je hebt geen dure attributen nodig.

Je begint de workout, ronde één, met 30 seconden jumping jacks. Hierna ga je voor 30 seconden de walk down to plank uitvoeren. Met deze oefening begin je staand en buk je langzaam naar beneden tot een plank positie. Deze plank positie houd je heel even vast waarna je daarna weer naar boven ‘loopt’. Deze twee oefeningen voer je driemaal na elkaar uit. Voordat je verder gaat naar de volgende ronde neem je één minuut rust. Vergeet tussendoor niet om voldoende water te drinken.

In ronde twee begin je met 30 seconden squatten. Hierna ga je 30 seconden squatten waarbij je je knie naar je elleboog brengt. Wissel je benen om en om af. Na het squatten ga je 30 seconden lunges uitvoeren en sluit je de ronde af met jump twists. Ronde twee voer je driemaal na elkaar uit. Hierna neem je één minuut rust.

Ronde drie is hetzelfde als ronde één. Neem ook na ronde drie één minuut rust. Ronde vier start je dertig seconden met een bicycle twist. In deze oefening lig je op je rug en ‘trap’ je met je benen alsof je aan fietsen bent. Ondertussen crunch je met je hoofd van knie naar knie. Na deze dertig seconden ga je dertig seconden de mountain climber uitvoeren. Na de mountain climber ga je dertig seconden planken en 30 seconden de superman uitvoeren. Herhaal de mountain climber, het planken en de superman nogmaals en sluit vervolgens af met één minuut rust. Herhaal ronde vier na het rust moment nogmaals.

Sluit de workout af met stretchen. Stretchen is belangrijk om blessures aan je spieren en pezen te voorkomen.