15% kijkt thuis weleens hele dag series in tijd van de baas

Geschreven door Redactie

Sinds 2020 werkt een deel van Nederland vaker thuis door de coronamaatregelen.

Tijdens dat thuiswerken kan de verleiding om andere dingen te doen groter zijn dan op kantoor. Zo is het een stuk toegankelijker om even een filmpje of serie te kijken in de tijd van de baas: 16% van Nederland kijkt weleens een film of serie tijdens het thuiswerken. 15% binget zelfs weleens de hele werkdag series. Bij millennials en Gen Z gebeurt dit nog veel vaker: bijna één op de drie verruilt hun werk soms voor een film of serie. En dan het liefst op de bank voor de tv, dat is namelijk nog altijd het populairste streamingsdevice. Dit blijkt uit onderzoek van online consumentenadviseur Pricewise onder 1.000 respondenten, in samenwerking met onafhankelijk veldwerkbureau Panel Inzicht.

Jongere generaties kijken vaker in tijd van de baas

Gen Z en millennials zitten ver boven het gemiddelde van 16% die weleens een film kijkt in de tijd van de baas. Van Gen Z doet 37% dat weleens, van de millennials is dat 30%. De oudere generaties in ons land worden tijdens thuiswerkdagen minder verleid door series en films: 13% van Gen X maakt zich schuldig aan deze bezigheid. Babyboomers doen dit zo goed als nooit (2%).

Tv nog altijd populairste streamingsdevice

Tijdens het thuiswerken een serie, film of sportwedstrijd streamen? Dat gebeurt waarschijnlijk ook nog eens op de bank voor de tv. De tv is voor 60% van Nederland nog altijd het populairste streamingsdevice. De laptop is met 11% de tweede keuze. Gen Z en millennials geven vaker dan oudere generaties aan via hun laptop te streamen. Dat is niet gek: uit eerder onderzoek blijkt dat zij ook vaker alleen een internet-abonnement hebben. Na de laptop volgen de tablet (6%) en de mobiele telefoon (3%). Voor 4% maakt het niet uit op welk device zij streamen, als ze maar kunnen streamen.


Onze Ambassadeurs