Campagne met shirtsponsor Almere Centrum wegens succes
Foto: Ron Baltus / sportshots.pro
Almere Centrum en Almere City FC starten opnieuw een campagne met als doel meer bezoekers naar de binnenstad én het Yanmar Stadion te trekken. De actie is een direct gevolg van de succesvol verlopen campagne tijdens de tweede periode van vorig seizoen.
Meer dan 800 horecabezoekers maakten toen gebruik van een gratis voucher om een wedstrijd van de Almeerse betaald voetbalclub te bezoeken.
Vanaf donderdag 13 oktober ontvangen gasten van de verblijfshoreca in Almere Centrum een voucher voor twee gratis kaarten voor een thuiswedstrijd van Almere City bij een minimale besteding van € 45,01. Doelstelling is om gasten van de horeca in het centrum te belonen en daarnaast zoveel mogelijk Almeerders kennis te laten maken met het avondje Almere City, dat door velen als het ideale begin van het weekend wordt gezien. Als onderdeel van de campagne staat Almere Centrum tijdens de tweede periode prominent op het speelshirt van Almere City FC. Deze periode loopt van donderdag 13 oktober tot en met vrijdag 6 januari.
Martin Ort van ondernemersvereniging OVSA: ,,Almere Centrum en Almere City FC hebben zeer korte lijntjes. Almere City FC is ontzettend belangrijk voor het positieve imago van onze stad. Dat blijkt ook uit het ongebreidelde enthousiasme van de deelnemende horecagelegenheden dat weer deelneemt aan deze actie. Samen versterken wij op deze passende wijze niet alleen de club, maar ook de binnenstad.”
Als onderdeel van de campagne zet Almere City Marketing in samenwerking met de OVSA extra marketinguitingen in om bekendheid te genereren. Directeur Nik Smit: ,,Het avondje Almere City FC is in moeilijke coronaseizoenen overeind gebleven en wij vinden het een voorrecht dat onze inwoners daar op deze laagdrempelige manier kennis mee kunnen maken via een breed palet aan horecagelegenheden.”
Algemeen directeur John Bes van Almere City FC: ,,Club en stad weten elkaar steeds vaker te vinden met unieke activaties. We hebben de stad nodig en andersom, we groeien samen op en willen samen beter worden. Op basis van de succesvolle campagne van vorig seizoen hoop én verwacht ik dat vele Almeerders gebruik gaan maken van dit unieke aanbod namens OVSA en Almere City Marketing. De thuiswedstrijden in deze tweede periode liegen er niet om, dus alle reden om wat vaker de horeca in de binnenstad op te zoeken.”
Een lijst van de deelnemende verblijfshorecazaken is te vinden op almerecity.nl/almerecentrum