College: 'We nemen klachten over Salders serieus'
Het Almeerse college van burgemeester en wethouders herkent de klachten over het gehandicaptenvervoer van taxibedrijf Salders. Dat staat in een brief met antwoorden op vragen van PvdA, ChristenUnie, D66 en GroenLinks over de problemen met het zorg- en gehandicaptenvervoer
Het Almeers Platform Particuliere Initiatieven (APPI) stelde in een brief aan de gemeenteraad dat taxibedrijf Salders dit vervoer niet naar tevredenheid uitvoert. Dat deed de organisatie vorig jaar ook. Zo zouden cliënten veel te laat gebracht en gehaald worden. Eveneens zou de communicatie tussen de vervoerder en cliënten stroef verlopen. Verder zou er sprake zijn van ongewenst gedrag van sommige chauffeurs.
Het college zegt over de klachten in gesprek te zijn met de belangenorganisaties en de firma Salders. Er wordt geprobeerd het vervoer te verbeteren. Onder meer door de informatie naar bewoners over de verschillende vervoersvormen te verduidelijken.
Aanscherpen procedure voor klachten
Of de maatregelen hebben geleid tot een afname van de klachten, wordt in de brief niet duidelijk. Wel zegt het college te kijken of de klachtenprocedure kan worden aangescherpt. Verder geven ze aan in overleg te blijven met de belangenorganisaties.
Het contract met Salders eindigt op 30 september 2020. De gemeente kan het contract met twee jaar verlengen of kiezen voor een nieuwe aanbesteding.