ACM spreekt incassobureau aan op agressief gedrag

Geschreven door Redactie

Consumentenwaakhond Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft Incassobureau Hendriks uit Biddinghuizen aangesproken op de agressieve werkwijze. Het incassobureau stelde volgens de ACM zeer korte betaaltermijnen. Ook zou ten onrechte zijn gezegd dat een consument die niet betaalt, moet opdraaien voor de gerechtelijke kosten.




ACM trok aan de bel na een aantal klachten over Hendriks Incasso. Het bedrijf zou hebben beloofd dat het de werkwijze en de eigen gedragscode per direct aanpast. Zo zou de betaaltermijn op vijf werkdagen worden gebracht en zou er geen 'agressieve communicatie' meer worden gebruikt om consumenten onder druk te zetten.


Eigenaar Loyd Hendriks wil niet op de kwestie ingaan. "We reageren donderdag met de online documentaire 'De waarheid achter Hendriks Incasso'", is zijn enige reactie. Inmiddels staat er wel een preview online.


Het Dronter bedrijf kwam de afgelopen jaren vaker in het nieuws vanwege innovatieve incassomethodes.

Onze Ambassadeurs