Omzet van moederbedrijf Thuisbezorgd ziet omzet flink groeien

Geschreven door Redactie

In de eerste zes maanden van 2019 heeft het moederbedrijf van onder andere Thuisbezorgd, Takeaway.com, maar liefst 71 miljoen orders verwerkt. Dit is een stijging van 70 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2018.

De niet met tegoedbonnen gecorrigeerde bruto-omzet steeg met 68 procent naar 185 miljoen euro. Dat meldt Takeaway woensdag.

Deze stijging was onder andere te danken aan de overname van de Duitse activiteiten van Delivery Hero. Deze resultaten zijn verwerkt in de cijfers van Takeaway sinds 1 april. Takeaway zag de omzet dan ook stijgen in Duitsland met maar liefst 111 procent.

Ondanks dat de brutowinst steeg met 53 procent naar 133,7 euro, werd het nettoverlies groter. In het eerste half jaar van dit jaar is het verlies gestegen naar 37,4 miljoen euro, terwijl dat vorig jaar nog maar 14,7 miljoen euro was.


Onze Ambassadeurs