Reclame te zien in treinen dankzij proef NS

Geschreven door Redactie

Vanaf september gaat de NS starten met een proef met reclame in de trein. Op schermen zullen in 140 van de 400 intercity-treinen reclame verschijnen voordat de reisinformatie verschijnt. Dat bevestigt een woordvoerder na berichtgeving van de Volkskrant.

De reclames zullen niet ten koste gaan van de reisinformatie, benadrukt de voorlichter. In de treinen wordt per week één advertentie gedraaid die maar één keer per vijf minuten getoond wordt.

De NS laat nu al weten dat aanbiedingen en zogeheten ‘inspiraties’ van de NS zelf te zien zijn in de trein. “We gaan kijken of we in dat deel reclames kunnen laten zien. Het zal nadrukkelijk niet ten koste gaan van de zendtijd voor reisinformatie.”

De proef is er voor de NS om ervaring op te doen en te kijken water reizigers ervan vinden. Bij andere ov-bedrijven wordt nu al regelmatig reclame getoond in bijvoorbeeld de bus, metro of tram, legt de woordvoerder uit. Vijf miljoen mensen worden er in totaal bereikt met de proef in de treinen.

Aan het eind van het jaar zal de proef geëvalueerd worden.


Onze Ambassadeurs