Consumenten zijn steeds positiever over online hypotheekaanvragen
Uit een peiling van De Hypotheker blijkt dat bijna twee derde van potentiele huizenkopers positief staat tegenover het digitaal verzamelen van financiële gegevens via een app. Hierom lanceerde de Hypotheker het gebruik van de Ockto-app.
Veel mensen weten niet waar alle benodigde documenten te vinden zijn. Via de app wordt dit gemakkelijker en eenvoudiger. Vanaf nu kunnen starters die hun hypotheek traject grotendeels zelf online doorlopen gebruikmaken van deze app. Bovendien kunnen zowel klanten als adviseurs er – door gebruik te maken van de Ockto-app – altijd zeker zijn van de actuele gegevens.
Met de introductie van de Ockto-app biedt De Hypotheker haar klanten de mogelijkheid om documenten die nodig zijn voor het hypotheekdossier digitaal te verzamelen. Het enige dat zij hoeven te doen, is de app downloaden en via DigiD inloggen. Klanten halen de benodigde informatie eenvoudig en veilig op bij verschillende overheidsportalen, zoals MijnOverheid en het UWV. De documenten die klanten met de app hebben verzameld, worden via Mijn Hypotheker direct in het systeem geplaatst. Ook worden deze gegevens - zoals persoons-, inkomens- en pensioengegevens - zo veel mogelijk automatisch ingevuld. De documenten, die direct bij de bron worden opgehaald, zijn hierdoor altijd actueel en correct.
Commercieel directeur van De Hypotheker vertelt “Op deze manier maken we het hypotheekproces van A tot Z een stuk duidelijker en eenvoudiger voor onze klanten. Bovendien is de app veilig: Ockto versleutelt alle persoonlijke informatie, waardoor alleen de partij die toestemming heeft de informatie kan inzien.”