Lekkere en snelle ontbijtjes

Geschreven door Redactie

Je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. De hele nacht werkt ons lichaam zonder eten. Om de dag goed te beginnen heb je weer voedsel nodig. Dit helpt je te concentreren op school of op je werk en zet je spijsverteringsstelsel in werking. 

Daarom hebben drie lekkere, snelle en gezonde recepten voor jou:  

Groene smoothie

Houd jij niet van vast voedsel in de ochtend? Dan is een smoothie dé oplossing.

Dit heb je nodig:

  • Handje verse spinazie
  • 1 avocado
  • 1 banaan
  • Handje frambozen
  • Stukje gember
  • Half glas sinaasappelsap.                                                                                                                                           

Doe alle ingrediënten in een blender en binnen 20 seconden staat je ontbijt klaar. 


Yoghurt met banaan, noten en kaneel

Dit heb je nodig:

  • Yoghurt (probeer ook eens kokosyoghurt, lekker en zuivelvrij)
  • 1 banaan
  • Handje muesli
  • Handje noten 
  • Honing
  • Snufje kaneel

Doe de yoghurt in een kommetje en voeg het fruit en de muesli toe. Doe hier wat honing overheen en een snufje kaneel. Ook lekker: Blauwe bessen of aardbeien zijn hier ook heel lekker bij. 


Avocado toast

Dit heb je nodig:

  • 2 sneetjes brood (bijvoorbeeld speltbrood)
  • 1 avocado
  • Peper
  • Zout
  • Chili snippers

Rooster of gril het brood tot het krokant is. Beleg het sneetje brood met een halve geprakte avocado. Doe hier wat peper, zout en chilivlokken overheen en klaar is je avo-toast. Beleg jouw avocado toast met ei of gerookte zalm.









Onze krant nog niet ontvangen?