Manieren om bananen te eten om af te vallen

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zijn bananen niet zo dik makend. In feite is het een van de gezondste fruitsoorten.

De gele vrucht is zeer voedzaam en zit boordevol essentiële vitamines en mineralen die veel gezondheidsvoordelen bieden. Het is rijk aan vezels en vetarm, waardoor het een uitstekende snack voor na de training is om de hongerige honger in bedwang te houden en energie aan te vullen. Het enige probleem met bananen is het hoge koolhydraat- en caloriegehalte, wat grotendeels verantwoordelijk is voor de slechte reputatie bij mensen die op gewicht letten.

Een middelgrote banaan bevat 105 calorieën en 27 gram koolhydraten. Bovendien bevat het ook weinig eiwitten. Maar als je deze vrucht uit jou dieet overslaat, vanwege deze factoren, kan dit je verbazingwekkende gezondheidsvoordelen ontnemen. Gewichtsbewakers zouden zich aan een portie van vijf inch per dag moeten houden en deze vrucht op de volgende manieren moeten eten wanneer ze proberen kilo's kwijt te raken.

Bananenhavermout als ontbijt: Of je nu probeert af te vallen of niet, maak er een regel van om je ontbijt nooit over te slaan. Het ontbijt is de eerste en belangrijkste maaltijd van de dag. 'S Ochtends, na 10-12 uur' s nachts vasten, heeft ons lichaam iets nodig om zichzelf aan te vullen en nieuwe energie op te doen. Banaan bevat veel resistent zetmeel en kalium, wat het gevoel van volheid kan bevorderen en je instant energie kan geven. Combineer het met havermout of chiazaad dan krijg je een bevredigend en heerlijk ontbijt.

Banaan met notenboter of noten: Veel experts zijn het erover eens dat bananen de perfecte snack voor en na de training zijn. Het is rijk aan glucose, dat direct energie geeft, wat hard nodig is na een intensieve trainingssessie. Bovendien kan het kaliumgehalte erin helpen spierkrampen en duizeligheid na de training te voorkomen. Het helpt bij snel spierherstel dat je voorbereidt op je volgende zweetsessie. Maar deze gele vrucht bevat weinig eiwitten, een macronutriënt die essentieel is voor spieropbouw. Ter compensatie van dat paar een middelgrote banaan met wat notenboter of een handvol noten.

Omdat onrijpe bananen het meeste zetmeel bevatten, is het het beste om ze in je dieet op te nemen. Maar ze zijn een beetje bitter en kunnen dus worden toegevoegd aan smoothies met wat honing en noten en na een training.