Thuisoefening van de maand: push-ups

Geschreven door Redactie

De standaard push-up is een makkelij ke thuisoe- fening voor je armen en borst.

 De oude vertrouwde standaard push-up is een fantastische borst- en armtraining. Ga met je gezicht naar beneden plat op de grond liggen. Zorg dat je handen op één lij n zij n met je schouders en strek je armen uit zodat ze recht zij n. Ga dan op je tenen staan en houd een rechte lij n helemaal van je hielen tot je nek. Zorg ervoor dat je niet buigt in je heupen of je rug. Dit zal namelij k de effectiviteit van de push-up verminderen en kan ervoor zorgen dat je het risico loopt een blessure op te lopen. Om een enkele push-up te doen, buig je je elle bogen en breng je je borst zo dicht mogelij k bij de grond. Zorg ervoor dat je rug en benen de hele tij d in een rechte lij n blij ven, anders krij g je de voordelen van een goede hou- ding niet. Doe een set van 12 herhalingen, neem een pauze van ongeveer 30 seconden en begin opnieuw. Doe dit vervol- gens 3 keer zodat je dus 3 sets van 12 herhalingen hebt. Zodra dit een beetje gemakkelij ker begint te worden, begin je het aantal herhalingen in elke set te verhogen. Voeg twee herha- lingen toe aan elke set elke keer dat je jezelf verder wilt pushen. Als je het meeste uit elke push- up wilt halen en ervoor wilt zor- gen dat je je vorm behoudt, is het belangrij k dat je elke herha- ling op een gecontroleerde ma- nier voltooit. Haast je dus niet! Want dit geeft je de neiging om je vorm te verliezen en niet zo- veel uit elke push-up te halen.