Drie winnaars Almeerse Ondernemerspitch 1,5 meter-economie
Donderdagavond heeft een jury onder voorzitterschap van wethouder Maaike Veeningen drie winnaars verkozen tijdens de finale van een Almeerse Ondernemerspitch.
De horeca pop-up locaties van Rianne Veenstra, het foodtruckpark van Annemieke van den Brink en het Ally Amfitheater van Stefano Hennevelt mogen als drie winnaars gezamenlijk optrekken in het realiseren van hun plannen.
Enkele weken geleden heeft de gemeente Almere in samenwerking met een aantal partners uit de stad en regio de oproep geplaatst aan Almeerse ondernemers om zich in te schrijven voor deze ondernemerspitch. De bedoeling was om ideeën voor de 1,5 meter economie een podium te geven. Vanuit de 20 aanmeldingen zijn er 10 finalisten geselecteerd die slimme, creatieve en snel schaalbare initiatieven mochten pitchen aan een jury.
De winnaars
Rianne Veenstra wil verrassende pop-up-locaties op beschikbare mooie, groene plekken in de stad in kaart brengen en inzetten als tijdelijke extra ruimte voor restaurants (avond, weekend, week).
Het idee van Annemieke van den Brink is het realiseren van een foodtruckpark. Voor de zomer kan gedacht worden aan een open ruimte en in de winter juist een overdekte warme plek. De klant kan via een app het eten bij zijn of haar geliefde foodtruck bestellen en betalen. De gast krijgt een bericht als het klaar is en dan kan het eten en of drinken worden opgehaald.
Stefano Hennevelt wil het amfitheater nabij het Kasteel nieuw leven in blazen; Een ALLY amfitheater. Waar diverse doelgroepen in de openlucht een cultuur weekend-zomerprogramma vol optredens en voorstellingen kunnen organiseren.
De jury bestond naast voorzitter wethouder Veeningen uit Ali B, Stijn Nijhuis, Annemarie Jorritsma, Ferry Huurman en Jeroen Mustert. Zij benadrukten dat vooral het bundelen van elkaars ideeën tot een kansrijk initiatief kan leiden.
De winnaars krijgen toegang tot de kennis en het netwerk van de samenwerkende organisaties en ondersteuning bij de uitvoering van hun plannen van de organiserende partners. Daarnaast hebben zij een jaarabonnement bij het online platform ikwilgroeien.nl in ontvangst mogen nemen.
De ondernemerspitch was een initiatief van de gemeente Almere en Almere Citymarketing in samenwerking met Almere Zaken, de Nieuwe Bibliotheek, FC Almere City, Flevolandse Zakenvrouwen, Innofest, het Ondernemersplein, Ons Almere, OVSA, Rabobank Almere, Urban Greeners, Aeres Hogeschool, Vereniging Bedrijfskring Almere en Windesheim.