Nationaal Media Onderzoek gaat van start

Geschreven door Redactie

Door middel van het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO) zal het bereik van televisie, radio, print en online voortaan op nieuwe wijze worden gemeten. Het bestaande Kijk- en Luisteronderzoek wordt als het ware in een nieuw jasje gestoken.

De bureaus Kantar en Ipsos gaan nauw samenwerken om het nieuwe onderzoek op te zetten. Als NMO gereed is zal het voldoen aan de hoogste standaarden op het gebied van design, dataverzameling, dataverwerking en privacy. In de loop van 2021 zal de introductie van NMO gefaseerd plaatsvinden en zullen de eerste datasets verschijnen. Die kunnen meteen door bureaus, adverteerders en media-exploitanten worden gebruikt.

De regionale omroepen zijn aangesloten bij het kijkonderzoek (SKO) en het luisteronderzoek (NLO). De onderzoeken worden door ORN, de zelfstandige verkooporganisatie voor de dertien regionale omroepen, gebruikt bij de (landelijke) verkoop van (telvisie- en radio)reclame.

Meer informatie is te vinden op de website Nationaal Media Onderzoek.





Onze Ambassadeurs